Placile de antrenament Basic Twins

Placile de antrenament Basic Twins sunt concepute pentru a asigura o gama de prize elementare pentru antrenamentul de forta necesar  cataratorilor, alpinistilor sau oricaror persoane care doresc sa isi imbunatateasca conditia fizica a trenului superior si in special a musculaturii bratelor, umerilor si spatelui: tractiuni, suspendari, blocaje etc. De asemenea, este posibila si pregatirea musculaturii ceturii abdominale si a muschilor intercostali.

Pentru a asigura o uzura cat mai redusa a pielii degetelor, in cazul antrenamentelor intensive, granulatia suprafetei prizelor Basic Twins este mai fina decat cea a prizelor artificiale clasice Faneholds.

Produsul este destinat atat incepatorilor cat si sportivilor cu experienta.
Setul Basic Twins este livrat impreuna cu 8 holtzsuruburi 45x5,5 mm.

Prezentarea produsului



a. priza maner-bara este un inlocuitor adaptat al barei de tractiuni fiind ideala pentru incalzire, lucrul fortei bratelor si unele exercitii pentru muschii abdominali si intercostali;
b. priza plan inclinat de trei falange adancime; permite lucrul unor grupe de muschi deficitari, situati la nivelul palmei – lombricali, interososi;
c. priza gaura este o priza multifunctionala; permite lucrul a doua degete suprapuse (degetul mijlociu se suprapune peste degetul index sau cel inelar) cat si varianta folosirii unui singur deget. De asemenea, adancimea prizei permite lucrul pe o falanga sau pe doua falange;
d. priza muchie de doua falange adancime este destinata antrenamentului pentru flexorii superficiali; unghiul pantei si muchia rotunjita sunt special concepute pentru a evita fenomenul de strivire a tendoanelor;
e. priza muchie de o falanga adancime este destinata lucrului flexorilor profunzi;
f. priza ciupita permite utilizarea degetului opozabil prin prehensiune pe cele doua fete simetric-opuse; ofera posibilitatea solicitarii deosebite a musculaturii umerilor si spatelui in cazul folosirii doar a fetelor interioare – solicitare spre exterior.

Pentru a evita incarcarea texturii cu grasime si mizerie spalati-va pe maini cu jumatate de ora inainte de antrenament. In timpul antrenamentului folositi moderat si magneziu.
Daca prizele se incarca cu magneziu, acesta poate fi indepartat foarte usor cu o periuta de dinti. Daca prizele sunt incarcate cu grasime si murdarie, vor trebui demontate si spalate cu apa calda si frecate cu o periuta de plastic.

Atentie la tendinite!

In special incepatorii au tendinta de a face antrenamente fara o incalzire prealabila sau incearca sa demonstreze prietenilor ce performante au dobandit in ultimul timp. Nimic mai gresit! O astfel de neglijenta poate fi platita cu o lunga perioada de repaus datorita accidentarii, cel mai adesea sub forma unor tendinite. In cazul neglijarii tendinitelor deja instalate se poate ajunge la tendinite cronice sau chiar interventii chirurgicale.
Incalzirea este o etapa obligatorie inaintea oricarei sedinte de antrenament. Dupa o incalzire generala, incalzirea pe placile Basic Twins va avea o intensitate progresiva, incepandu-se pe prizele mai mari si terminand cu cele mici. Atat pe perioada incalzirii cat si in timpul antrenamentului se vor efectua periodic exercitii de stretching in special pentru degete, antebrate si umeri.

Prizele “d” si “f” predispun cel mai adesea la tendinite sau dislocari articulare. Pentru evitarea acestor accidente, pe langa o buna incalzire, este recomandata pozitia “scursa” a degetelor pe priza (foto 1). Mult mai traumatizanta este prinderea in care prima si cea de-a doua falanga formeaza un unghi ascutit – asa zisa priza intepata (foto 2).



Foto 1                                                  Foto2


In cazul in care apar dureri la nivelul articulatiilor sau tendoanelor, incetati imediat antrenamentul si aplicati comprese reci sau un saculet cu gheata.
Nu masati locul dureros!
Daca in timp durerea persista, cel mai indicat este sa renuntati pentru o perioada la antrenamente si evident, sa nu solicitati in nici un fel partea vatamata.

Preventiv, la reluarea antrenamentelor este indicat sa se bandajeze zona vindecata cu banda speciala, de exemplu banda adeziva nematasoasa de uz medical.


Sfaturi pentru montare

Placile de antrenament Basic Twins se monteaza cu ajutorul holtzsuruburilor, pe suporturi de lemn sau diferite tipuri de placaje. Locurile unde urmeaza a fi montate holtzsuruburile se vor pregauri cu burghiu de 4 mm. Pentru montarea pe pereti de beton este necesara fixarea in prealabil a unei scanduri de lemn sau a unei bucati de placaj (minim 20 mm grosime), (foto3). Fixarea scandurii se poate face cu ajutorul a 3-4 conexpanduri (foto 4). Se mai poate confectiona si o pereche de console metalice care se monteaza pe tavan si de care se va prinde scandura pentru fixarea prizelor (foto 5).


Foto 3. Basic Twins montate pe scandura. Scandura este fixata de perete cu conexpanduri


Foto 4. A-diblu de plastic cu surub; B-conexpand; C-piulita expandabila cu prezon; D-piulita expandabila cu surub


Foto 5. Basic Twins montate cu console de tavan


Distanta dintre cele doua piese trebuie sa fie putin mai mare decat ecartamentul umerilor utilizatorului.
Pentru antrenamente speciale care vizeaza in special musculatura umerilor si a spatelui, distanta poate fi marita, iar placile vor fi usor inclinate cu partea de sus spre exterior  pentru evitarea torsionarii articulatiilor palmelor.
Este preferabil ca spatiul de sub zona de montare  sa fie liber pentru a putea permite balansarea corpului si executarea unor exercitii specifice muschilor abdominali. Ideala este zona de deasupra unei usi sau pe o grinda.

Suprafata pe care se monteaza prizele trebuie sa fie obligatoriu plana!

Pentru orice informatii suplimentare sunati la 0724 715968 sau scrieti pe adresa: contact@faneholds.ro

alte articole

PAGINA PRINCIPALA | DESPRE FANEHOLDS | SFATURI TEHNICE | TABEL DE COMANDA | CONTACT
Creat de Cristi Taut & Elena Cracut
Copyright © 2008 Faneholds. All right reserved.